Jag har en ny mobil

– Hej! Jag har behov av ett mobilabonnemang. Och sånt sysslar ju ni med.
– Jajjemen. Vad har du tänkt dig för mobil?
– Det är lugnt. Jag har precis köpt en ny mobil, så jag behöver bara abonnemanget.
– Jaså… Då ska vi se…
– Det är ok, jag har redan kollat upp vad jag behöver. Problemet är att ni är en hundralapp dyrare än er närmaste konkurrent för en tjänst med mindre data.
– Jaha… Men vi kanske har bättre täckning eller nåt?
– Kanske det. Saken är den att jag tycker att ni är väldigt bra och jag väljer hellre er. Men kom igen, motivera mig! Kan du göra något på priset? Jag är ok med att binda upp mig.
– Ja. Jovisst… Vänta lite så ska jag kolla…

Tystnad…

– Hallå? Du, jag har jag kollat på det nu. Och jag kan fixa så att, om du binder upp dig i 24 månader, så får du en Samsung Galaxy S5.
– …
– Hallå?
– Jag har redan en helt ny mobil.
– Jo, men du får den här på köpet.
– Men jag HAR redan en mobil. En mobil som jag verkligen vill ha. Och den du erbjuder mig är dessutom två generationer gammal.
– Men den är gratis.
– Jo, jag förstod det, men vad ska jag ha den till?
– Ja… fast du får den på köpet…
– Tack, jag ska fundera på det. Jag hör av mig.

  • Magnus Stenbenke

    Säljare.. hehehehe.. Du borde sagt att dom kan ringa mig och få lite pointers 🙂

  • Mattias Granlund

    Det är skrämmande hur lite vissa verkar lyssna på sina kunder…